Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

(update) PASKA IS ON THE WAY

Ήρτεν το πάσκα, δηλαδή το παχουλό αρνί (άσπρο και παχύ των κυπραίων το καμάρι, που αγοράζουμε που τες μεγάλες υπεραγορές τα «ελληνικά» γάλακτος ιμίσιημου), τα πολύχρωμα αφκά (άκουσα πως φέτος για βιολογικό βάψιμο αφκών εφέραν στην αγορά κάτι φύκια? της θάλασσας σε τριπλάσια τιμή που τες γνωστές κόκκινες ρίζες), οι γνωστές χωρκάτικες φλαούνες και τα στομάχια μας που ταλαιπωρούνται από νηστεία σε νηστεία :p

Η γιαγιά μου λόγω ηλικίας εν αντέχει την νηστεία αλλά ο επιμένων πέφτει άρρωστος μια μέρα πριν την ανάσταση. Για την πνευματική αγαλλίαση αρκετοί νηστεύκουν μερικές μέρες για να κοινωνήσουν μες την μεγάλη βδομάδα, όπως κάμνουν και μες τα χριστούγεννα και άτε σε καμιάν άλλη μεγάλη γιορτή. Ούλον τον άλλο καιρό δεν επιτάσσεται.

 Γεμώνουν οι εκκλησίες με στολισμένους και κυρίως στολισμένες γεμάτες διάθεση για κοινωνικές συναναστροφές. Μαθαίνεις τους ξένους γαμπρούς, βλέπεις τα κοπελούθκια να μεγαλώνουν και να πολληνίσκουν. Το κορυφαίο είναι το νέο έθιμο εορτασμού της ανάστασης, τα πυροτεχνήματα. Ψάλλουν το «Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας…» και μέρος του κόσμου θωρεί και περιχαρίζεται τα πυροτεχνήματα στην καλύτερη περίπτωση ίσια πάνω αν όι με γυρισμένη την ράσιη του στον παπά.


***Λόγω έντονης κριτικής στο πόστ συμπληρώνω...

Αυτά που περιγράφω είναι η κατάσταση που βιώνω κάθε Πάσχα. Τα ίδια και τα ίδια βλέπω τα κάθε χρόνο. Δεν κρίνω αυτούς που κάμνουν νηστεία ή δεν κάμνουν. Κρίνω το γεγονός ότι η νηστεία εκατάντησε έθιμο περί φαγητού και όχι πνευματική προετοιμασία για να μεταλάβουν. Μου φαίνεται το λιγότερο αστείο να «νηστεύεις» (όπως και το γεγονός της παρουσίας σε μια εκκλησία) αλλά οι πράξεις σου και τα λόγια σου να αντικρούουν το όλο νόημα.

Ήταν εντελώς χιουμοριστικό το σχόλιο γιατί μόνο έτσι το αντιλαμβάνομαι το θέμα. Δεν μπαίνω σε συλλογισμό να αναλύσω αυτή την συμπεριφορά  γιατί ο κάθε ένας έχει δικαίωμα να πιστεύει ότι θέλει και  έχει ελεύθερη βούληση. Αλλά σχολιάζω γιατί βρίσκω αυτή την συμπεριφορά λίγο ψεύτικη ως προς τις αξίες που δηλώνει ότι θέλει να εξυπηρετίσει.

Anw όσοι εθικτίκαν ας με συγχωρέσουν που έχω ανοκτά μάτια :)

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

RANIA:
J poios eisai esy gia na peis gia ton allo je to pws je to giati paei ekklisia, je to ti kamnei gia na paei? (j OI, ennen proswpiki epithesi)
Je an touto en i skepsi sou epi tou thematos, ennen polla ftwxi?
Dld toutoi pou nistefkoun 40meres gia diaita? Toutoi pou nistefkoun to fai alla to tsigaro i ton kafe tous en ta kofkoun? Egw thewrw oti touto, gia kapoious en megalliteri nisteia para i kanoniki..idika simera, pou oulla ta fagia eginan me vegetable ylika, oi katakommena kolokouthkia, karrota, melintzanes, oi soya, oi kalampokalevra.... Loatai nisteia etsi skedio?
Egw exei panw pou 5 xronia na koinonisw, j fetos ithela to, alla en exw ti dynami na kopsw to fai (nai, eimai koiliodouli) je en thelw na peripezw ton eafto mou oti nistefkw alla katha vathos na trww o,ti valei o nous... :p
Anw, en kouventa pou sikwnei polli sizitisi, xwris na xreiazetai j kamia idietairi gnwsi.. Potouta pou sizitoume pou mwra sta thriskeftika..

Sindrimin είπε...

Χμ, νομίζω οτι σε κάποιο βαθμό ενα συμφωνήσω με τη Ράνια. Το θέμα τούτο μπορείς να το δείς που την σοβαρή του πλευρά (που υπάρχει), ή μπορείς να το δείς που την αστεία (που πάλε υπάρχει). Το ενδιάμεσο σαν να μεν πολλοπαρπατά.

...Αλλά εγώ έχω και ένα άλλο θέμα. Ένιξερω καταπόσο εν σωστό να σχολιάζουμε το Πάσχα εμείς οι "όχι και τόσο Χριστιανοί" ή ακόμα περισσότερο, ένιξερω αν εν σωστό να το σχολιάζει κάποιος που αποφάσισε οτι έννεν Χριστιανός.
Εκτός βέβαια αν το σχόλιο εν ξεκάθαρα σε χιουμοριστικό πλάισιο.

i Terratsia είπε...

Epros8esa kapoies dieukriniseis sto post alla pio eidika apantw

@Rania
Σε κανένα σημείο δεν κάμνω υποδείξεις πως να πράττει ο καθείς. Περίγραψα μια κατάσταση όπως την αντιλαμβάνομαι.

Αν με ρωτάς, η νηστεία χρειάζεται εκσυγχρονισμό γιατί η πρόσβαση των ανθρώπων σε τρόφιμα άλλαξε, όπως και η δυνατότητα απόκτησης τους. Αλλά όπως είπες και εσύ εν κουβέντα που σηκώνει πολλή συζήτηση.

@Sindrimin
Μεν προτρέχεις σε ετικέτες.

Αμαρταίνω επειδή έχω κρίση?

Sindrimin είπε...

@ Τερρατσιά:
Τούντο "αμαρτάνω επειδή έχω κρίση" καθώς και το "ας με συγχωρέσουν που έχω ανοικτα μάτια" πολλά ενα ήθελα να κάμω οτι εν τα είδα, αλλά έβαλες τα τζιαμέ τζαι θορώ τα όποτε μπώ.
Θεωρώ πάντος οτι θα εχρειάζεσουν πολλά πιο λλίη προσπάθεια για καταλάβεις τι ακριβώς λέω απο όση εξόδεψες για τούντες «πιασάρικες» φρασούες.
...Αναρωτιούμαι πραγματικά αν χρειάζετα να ξαναεξηγήσω τη θέση μου.
...Νομίζω ενα καρτερώ να δώ αν υπάρχουν κι άλλοι που διαβάζοντας το σχόλιο μου εκαταλάβαν οτι «αμαρτάνουν επειδή έχουν κρίση» και μετά.
Να κλέισω απλά λέγοντας οτι κατ’εμένα, το να «αστειεύεται» κάποιος μη Χριστιανός για το Πάσχα, εν όπως το να έρτω εγώ τωρά να «αστειευτώ» με τα έθυμα των Ινδουιστών. Το οτι είμαι έξω που την κοσμοθεωρεία τους τζαι εν την καταλάβω, πραγματικά εν νομίζω πως μου δια το δικαίωμα να την σχολιάζω. Εκτός, όπως επροείπα, και αν θα πώ είτε κάτι φανερά αστείο («πελλάραν»κοινώς) ή αν κάτσω να το αναλύσω σοβαρά προσπαθώντας να το καταλάβω. Το δικό σου θεωρώ πως εν ήταν κανένα που τα 2

i Terratsia είπε...

@sindrimin

Ειρωνικά σε ερώτησα. Προβληματίζεσαι αν είναι σωστό να σχολιάζουμε το Πάσχα και διερωτάσαι αν έχω το δικαίωμα να το σχολιάζω εγώ. Μιλώντας για δικαιώματα, εσένα ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να με χαρακτηρίζεις μη Χριστιανή? Και γιατί πρέπει το πόστ μου να ακολουθεί τούντα δύο πλαίσια που λαλείς? Εσύ κρίνεις εμένα αλλά αφαιρείς μου το δικαίωμα να σχολιάσω κάποια πράγματα με την οπτική μου. Δεν άγγιξα το θέμα Πάσχα από θρησκευτικής άποψης αλλά εσχολίασα την συμπεριφορά πολλών ανθρώπων αυτές τις μέρες. Όσο για το αμαρταίνω το έγραψα γιατί πιστεύεις ότι κάμνω λάθος με όσα έγραψα, τα οποία είναι όλα αληθινά και δεν λέω ότι ισχύουν για όλους.

Sindrimin-o-diktatoras είπε...

Ναι. Υυπόδειξε μου το σημείο που σου "αφαίρεσα τα δικαιώματα σου" και το σημείο που σε είπα "μη Χριστιανή" Τερρατσιά.

Τούτα εν πολλά σοβαρές κουβέντες (ειδικά η πρώτη) για τες πετάσσεις έτσι!

Επιπλέον πέ μου πότε σου έδοκα το δικαίωμα να με ειρωνευτείς. Νομίζω πως αντίθετα, εγώ, εστάθηκα απέναντι σου με πάρα πολλή σοβαρότητα.

Και όι, τα όσα έγραψες έννεν όλα αληθινά. Κατ' ακρίβειαν εν υπερβολές.

Γιατί εν "ταλαιπωρούνται τα στομάχια μας απο νηστεία σε νηστεία" ούτε μπορώ να πιστέψω πως "εκτός που την γιαγία σου εν ξέρεις κανένα να νηστεύκει". Ήδη έγώ προχτές έδειξα σου καμιάν 10ρκά.

Τέλος, πρέπει ναν πολλά μεγάλη η σύμπτωση αν η εκκλησία που πάεις εσύ το Πάσχα γεμώνει με αδιάφορους που ψάχνουν νύφη και γαμπρό και προτιμούν να διούν σημασία στα πυροτεχνίματα την ώρα που ο παπάς ψάλλει το Χριστός Ανέστη (πόσο μάλλον να του γυρίζουν και την ράχη). Σε όσες επία εγώ τα πράματα γίνουνται λλίο διαφορετικά.

Εν ολίγεις, τα 'οσα γράφεις κατ'εμένα εν biassed, και ενώ εν σου απαγόρευσα ποττέ να τα γράφεις (άκουσα το κ τόυτο. Sindrimin ο δικτάτορας) θεωρώ ότι έννεν σωστό γιατί εν η μισή άλήθεια (και γράφεις τα σάν να ολόκληρη).

Υ.Γ.
"όσοι εθικτίκαν ας με συγχωρέσουν"

Μέχρι το προηγούμενο σου σχόλιο εν είχα θικτεί αλλά τωρά νομίζω εκατάφερες τα. Συγχωρεμένη.

i Terratsia είπε...

xaxaxa agapite mou diktatora

Έγραψες: "ένιξερω αν εν σωστό να το σχολιάζει κάποιος που αποφάσισε οτι έννεν Χριστιανός."
Σε ποιον αναφέρεσαι τότε?

Από την στιγμή που δεν δέχεσαι τον τρόπο που επροσέγγισα το θέμα έδωσες μου να καταλάβω πως δεν θέλεις να γράφω έτσι. Εκαταλάβα λάθος μάλλον την αντίδραση σου.

Όπως εξαναέγραψα ήταν χουμοριστικό το πόστ. Εσύ τα πήρες πολλά σοβαρά τα όσα έγραψα μάλλον. Συμβαίνουν αυτά που έγραψα, τωρά αν είναι υπερβολική η σημασία που τους έδωσα νομίζω έχω την άδεια να τονίζω αυτά που δεν μου αρέσουν.

P.S Εντάξει παραδέχομαι, ξέρω και άλλους που νηστεύουν εκτός των μεγάλων γιορτών.

Sindrimin είπε...

"Ένιξερω καταπόσο εν σωστό να σχολιάζουμε το Πάσχα εμείς οι "όχι και τόσο Χριστιανοί" ή ακόμα περισσότερο, ένιξερω αν εν σωστό να το σχολιάζει κάποιος που αποφάσισε οτι έννεν Χριστιανός".

Νομίζω εν πασιφανές το σε ποιόν αναφέρομαι τζαι πότε. Έν ξέρω πως θα εμπορούσα να το διευκρινήσω καλύτερα.

Η πρώτη-πρώτη μου παρατήρηση ήταν το οτι το post θα έπρεπε να είναι ή σοβαρό, ή ξεκάθαρα χιουμοριστικό για να είναι σωστό κατ'εμένα.

Εσύ λές πως το πόστ σου ήταν χιουμοριστικό.

Εγώ νομίζω πως το να διογκώνεις τα κακώς κείμενα τζαι να αφήνεις να νοηθεί οτι τόυτα ισχύουν, έννεν ακριβώς humor. Ή αν θέλεις εν ένα πολλά biassed "humor".

Και όι, προφανώς ένεν μόνο εγώ που το είδα έτσι.

Ισια-ίσια όμως, είδα το ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΕΓΩ έτσι, που εγώ εξ'αρχής δηλώνω με ποιάν κατηγορία ανθρώπων συνταυτίζομαι.

Χιουμοριστικό ενα ήταν αν εστω και σε 1 σημείο του post έγραφες οτι "υπάρχουν κάποιοι που" ή "κάμνω χάζι τζίνους πόυ".

Τέλοσπαντον... νομίζω ή οπτική μου μέχρι τώρα θα έπρεπε να ήταν ήδη κατανητή οπότε εν θα πώ τίποτε άλλο. Τώρά ή ύστερα.

KeNtOuLa είπε...

Από το post της Τερατσιάς κρατώ το ότι σημασία δεν έχει το να νηστεύεις τα "μηλλωμένα" αλλά να καταφέρεις να επιβληθείς στα πάθη σου... Το να νηστεύεις κάτι που σου αρέσκει εν ένας τρόπος να καταφέρεις να συγκρατήθείς για παράδειγμα να μεν πεις ψέματα!
Κατά τα άλλα και εγώ θεωρώ ότι έχει ανθρώπους, οι οποίοι προς τιμήν τους, προσπαθούν να τιμούν αυτό που πιστεύουν παλεύοντάς το με όποιο τρόπο μπορούν!

Ανώνυμος είπε...

RANIA
En mporw na akolouthisw etsi opws grafete, evgenika evgenika! Peite ta oulla EEEEEXW AP'TA DONTIA!!! :p

Seriously now, en mporw na akolouthisw, eidika twra pou kamnw to blog reading mou sti douleia.. :p
Apla thewrw oti i Terratsia eide ena fainomeno, m ia "tasi", ena "trend", ena "simeio twn kairwn mas", je esxoliase to.. To me i xwris xioumor, nomizw ebn je lio ypokeimeniko gia na tyxei epipleon sxoliasmou... Alla ennen swsto na miloume gia xristianous j mi xristianous.. Egw etsi to vlepw dld....giati na men sxoliasw (oi na krinw) ton indiouisti i ton mousoulmano? Enje ipa oti eimai egw i swsti! Apla lalw oti jinos en lathos!!! :)
Exei pollous pou pan ekklisia etsi meres, gia entelws lathos logous (pernoun me oi gonioi mou, ti nna pei o kosmos, nna en oi simmathites mou, pame enna exei paniko, afou emeis esinaxame ta xyla gia ti lamprajia enna men pame, prp na paw na kapsw to marti mou, klp), nistefkoun ta myllwmena substances alla to substance tis nisteias en to katanooun klp...
symfwnw mallon me to sxoliasmo tis Xaroupias alla thewrw to pleon toso everyday touto to fainomeno, pou en me sygginei i na me provlimatisei, unless an anoixei kapoios allos to thema..
Afta apo mena, epd eipete na deite ti tha pei k o ypoloipos kosmos..

Ανώνυμος είπε...

RANIA:
na prosthesw k afto:
http://maria-intrip.blogspot.com/2009/04/blog-post.html

Sindrimin είπε...

χμ... τελικά μπορεί ναν πολλά λεπτό το μου για να καταφέρω να το εξηγήσω ...δε βαρίεσαι;

Πάντος 4 the record, στο post της Μαρίας, βρίσκω το τζίνο που ενιβρίσκω στο post της Τερρατσιάς (και που προφανώς εν μπορώ να εξηγήσω).

Κατά τα άλλα,...γιατί εν λάθος να μιλώ για μή Χριστιανούς, εν εκατάλαβα. Εν υπάρχουν; Όξα εν επιδιδουνται συχνά πικνά σε ειρωνίες;

Α! Επίσης 4 the record, εγώ θεωρώ το πολλά λάθος, κάργα λάθος, να σχολιάζεις ειρωνικά ή αστεία (whatever) την οποιαδήποτε θρησκεία.

:]

Ανώνυμος είπε...

RANIA:
Allo na eirwnefteis tin kathiafto thriskeia, j allo na eirwnefteis jinous pou nomizoun oti n pistoi klp...
Sindrimin exanasizitisame to touto pou laleis me anafora se kathigiti sou thriskeftikwn sto lykeio (gia na min pw onomata..)j syfwnw, alla ws jiame, oi je parakatw..

"Alla ennen swsto na miloume gia xristianous j mi xristianous.. Egw etsi to vlepw dld....giati na men sxoliasw (oi na krinw) ton indiouisti i ton mousoulmano? Enje ipa oti eimai egw i swsti! Apla lalw oti jinos en lathos!!! :)" touto en to katalaves opws to eipaq nomizw! Lew oti giati ws mi pistoi according to Islam aspoume, an xeroume ti leei i diki tous thriskeia, mporoume na krinoume an einai swstoi i lathos.. Me ton idio tropo opws kapoios ws mi xristianos, ama xerei ti einai to "swsto", mporei na sxoliasei kapoion allo pou nomizei oti en swstos xristianos... en ipa na sxoliasw an en swsti i lathos kapoia thriskeia, apla na sxoliasw to pws einai kapoios apenanti sti thriskeia pou epelexe!
ekatalaves oti en allo pou eipa j allo pou ekatalaves esy? H akoma to idio katalavaineis? :S

i Terratsia είπε...

Γιατί να βάλουμε έτσι πολλούς περιορισμούς για το τι θα πούμε, τι θα γράψουμε, τι θα διαβάσουμε? Λάθος για εμένα σε έτσι θέματα υπάρχει μόνο υπό υποκειμενική σκοπιά του καθενός. Ούτε σωστό ούτε λάθος είναι να μιλούμε για τις θρησκείες και τους πιστούς (εκτός βέβαια αν ακολουθείς το «πίστευε και μη ερεύνα»). Εφόσον δεν προσβάλλεις την ίδια την θρησκεία δεν βρίσκω κάτι μεμπτό στο σχολιασμό. Αφού υπάρχουν ειναι λογικό να προβληματιζούμαστε για τον τρόπο που οι πιστοί ακολουθούν όσα τους λέει η θρησκεία τους. Πάνω κάτω συμφωνώ με την άποψη της Ράνιας. Δεν χρειάζεται να είμαι μέλος κάποιας ομάδας για να έχω άποψη για τα μέλη της. Ευτυχώς ή δυστυχώς εν έχουμε έτσι ευγένεια οι άνθρωποι.

Ανώνυμος είπε...

RANIA:
To Syntirimin eipe "να σχολιάζεις ειρωνικά ή αστεία (whatever) την οποιαδήποτε θρησκεία.", oxi oti en lathos na sxoliazeis APLA, tin kathe thriskeia!
Apla episimainw sou oti telika psilosymfwneite alla en to katalavete! :S